Sunday, July 5, 2009

Buntat Ular





buntat ular?Mengeluarkan cahaya pabila berada di tempat gelap.Allahuakhbar,,kehebatan allah swt yang menjadikan tumbuh tumbuhan dan batu batan yang berzikir memujinya.Mampu menjadi penawar kepada bisa sengatan binatang dan patukan ular itu dengan keizinan allah swt.Saya mempunyai 4 bentuk cincin didalam simpanan itu pun setelah memburunya sekian lama.Sangat cantik pabila terkena sinaran matahari atau cahaya lampu yang kemudiannya di nikmat dalam keadaan gelap.Saya akan mengusahakan dalam bentuk video satu hari nanti utk kita nikmatai bersama keindahan batu batan ciptaan allah swt.kononnya di ambil dari ular yang sedang bergaduh kerana berebutkan batu ini.Seminggu selepas memilikinya,seekor ular tedung selar sebesar tangan,dgn panjang lebih kurang 6 kaki telah menyalin kulitnya diatas ariel radio kereta merah honda saya.Membuatkan saya kecut perut,adakah ini satu kebetulan.Soalnya kenapa atas kereta saya???Ini merupakan satu pengalaman yang anih dan saya harap ianya tidak berulang.Saya nikmati keindahan batu ini kerana saya menyukainya dan bukannya untuk dikaitkan dgn mitos dan lagenda yang lain.Allah maha besar.

10 comments:

  1. saya mempunyai 1 batu pemberian yang di katakan ia adalah batu buntat ular..ia berwarna putih lut sinar dan sedikit kekuningan..adakah ia benar batu buntat ular yg asli??

    ReplyDelete
  2. cuba suluh dgn torchlight,kemudian bawa ke tempat gelap,bersinar tak,cuba kirim gambarnya dan saya ada sebutir yang telah saya jadikan cincin

    ReplyDelete
  3. kome kena berhati2 zam.mkn ular tu nakkan batu nya kembali.apa kata kome biarkan dia patuk dan ubati dgn batu yg kome ada tu.kalu ia asli ia jadi penawar.kalu bukan asli kome jadi ........eee ngerinya.

    DON'T TRY THIS SUGGESTION WITHOUT ADULT SUPERVISION. HEHEHEHHE.

    ReplyDelete
  4. saya ingin membuat pembetulan tentang warna batu yg saya tnyakan sebelum ini,sebenarnya ia mempunyai warna putih awan di dalamnya..di bahagian tepi pula ada warna kuning dan warna merah seperti ketulan darah beku..batu itu bila di genggam,akan terasa seperti ada arus elektrik yg mengalir tetapi prlahan..kelamaan lengan yg menggenggam akan terasa panas dan kebas..apa pandangan saudara dlm hal ini? batu itu tidak bercahaya seperti yg saudara nyatakan..

    ReplyDelete
  5. WOW.SATU LAGI KEHEBATAN ALLAH SWT,YANG MENJADIKAN BATU DAN TUMBUH TUMBUHAN BERZIKIR MENGAGUNGINYA.TERINGIN SAYA UNTUK MELIHAT,SAUDARA BERADA DI MANA,/IZIN TUHAN BOLEH KITA BERTEMU.SATU LAGI PESANAN SAYA,JANGAN KITA BERTAKLIK BAHAWA BATU ITU BERKUASA,KERANA YANG MAHA BERKUASA IALAH ALLAH SWT.TAPI DENGAN KEIZINANNYA,SEMUA BOLEH BERLAKU.ALLAHUAKHBAR.HP SAYA 012-5554788

    ReplyDelete
  6. WAHAI TEROPONG HALUS,,TAKLE SAMPAI CAM ITU EKSTREMNYA AKU,BETUL APA YANG KAMU KATA,CUBAKAN...TAPI AKU TAK BERANI,NANTI,,,MANDI TAS RIBA AKU,HEHEHEHEHEH APAPUN KALAU ADA KESEMPATAN,AKU NAK CUBA DI ZOO TAIPING,TUNJUKKAN SAJA DI KANDANG ULAR TU,,KALAU GELISAH DAN BERTEMPIARAN AJA ULAR DALAM KANDANG KACA TU,,MAKNANYA,,OK LE KUT,,,SEMUANYA DGN IZIN ALLAH...BETULTAK?

    ReplyDelete
  7. Batu yg keluarkan cahaya tu sbnrnya batu fosfur. Batu masak. Kira mcm glow in the dark . buntat ular x keluarkan cahaya

    ReplyDelete
  8. Batu yg keluarkan cahaya tu sbnrnya batu fosfur. Batu masak. Kira mcm glow in the dark . buntat ular x keluarkan cahaya

    ReplyDelete
  9. Memang betul batu buntat ular tidak bercahaya...tapi menjadi pendinding diri kita dari sebarang jenis ular dalam jarak seratus ela..ular tersebut tidak akan menghampiri kita.

    ReplyDelete

hari raya without my daughter

hari raya without my daughter

buah hati pengarang jantung

the best of nikon

the best of nikon
tua dah kamu

gambar kawin 25 years ago