Wednesday, June 3, 2009





Berbalik dengan pantun yang di hasilkan dalam blog ppgb kita,memang mengasyikkan,kalu di Perak,sewaktu bersanding,pada busut nasi ada digantung envelope dan di dalamnya adalah karangan pantun dari pihak lelaki yang mengimbau pertemuan sehingga akhirnya menggarap masa bersanding.Ianya dibacakan oleh seoarang yang agar tua dalam rombongan lelaki.Aku masih ingat semasa aku kecil,kami akan berkumpul didepan penganting yang sedang bersanding dan nukilan pantun di dalam envelope itu akan dibacakan..Le ni dah tak ada le..seingat aku,paling akhir aku lihat ialah semasa perkahwinan sahabat baik ku, mr jaafar and ms hamimah,sebab yang bacakan pantun mereka ialah aku..but then orang dah tak minat nak dengar,heheheheheheh




ni gambar sanding aku lagi.wow best nya serta adat di sarawak yang di panggil..eh ehe eh aku lupa le,pertandingan sapa makan menyalakan lilin dengan mancis, selepas itu sapa pula yang makan nasi terlebih dahulu..nyala mancis,,misus aku menang,,makan dulu,aku yang menang,rupa rupanya permainan ini di nilai oleh orang orang tua,,,rasa aku le..sapa yg gelojoh,sapa yang pandai membarakan asmara dan sapa pulak yang makan kira nak kenyang dulu,,agak aku le..pandai orang tua tua dahulu.lihat le gambar aku tu.

1 comment:

  1. Azam....wah...hebatlah gambar kau bersanding...kalah persandingan anak Aishah...tahniah untuk 22 tahun yang lalu....dari zu kati

    ReplyDelete

hari raya without my daughter

hari raya without my daughter

buah hati pengarang jantung

the best of nikon

the best of nikon
tua dah kamu

gambar kawin 25 years ago